25 Temmuz 2013 Perşembe

ORTANCALARLA BİR ARANJMAN: YAZ GÜZELİ...

Ortancalar tüm ihtişamları ile İstanbul'un birçok bahçesinde boy gösteriyor şu günlerde! Yazlığımızın bulunduğu sitenin bahçesinde de yarı gölgelik alanlar pembe, mor ve beyaz ortancalarla dolu. Yatak odasının penceresini açtığımda her sabah pembe pembe bana gülümsüyorlar. 

Bizim laboratuarın girişinde de laboratuar çalışanlarının itina ile baktığı ortancalar kapıdan girenleri kendilerine hayran bırakıyor. Geçenlerde bana birkaç tane hediye ettiler ve ben de aşağıdaki aranjmanı yaptım:

Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU



BOUVARDIA tomurcukları ortancaların arasında hoş bir renk geçişi sağladı...


Vazodan aşağı sarkan yeşil meyveli sarmaşık dallarını Flower House'dan hediye ettiler...

Ortanca gerçekten ihtişamlı bir çiçek! Toprağın asidik ve bazik yapıda olmasına bağlı olarak çiçeğin rengi değişiyor. Ama işte size renk ile alakalı bir ipucu: Saksıdaki ortancalarınızın suyuna mavi mürekkep ilave derseniz mora yakın, kırmızı mürekkep ilave ederseniz pembeye yakın rengi oluyor :) İkisini karıştırırsanız, ki ben geçen sene yapmıştım (bu sene saksıda ortancam yok, bahçedekiler büyüdüğü için), çok güzel koyu pembe bir ton oluyor. Aklınızda bulunsun :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok severım bende ortancaları.. Elıne saglok Telemcıgım.. Gulfem..