23 Temmuz 2013 Salı

MİNİK LAVANTA DEMETLERİYLE KALABALIK BİR AİLE İFTARI...

Ramazan ayının bereket ve bolluğunu akrabalar ve dostlarla yaşamayı, eşim de ben de çok seviyoruz. Eşimin ve benim akrabalarımın bir araya geldiği yazlığımızda verdiğimiz kalabalık iftar yemeğini, iftar zamanı telaşından çok detaylı görüntüleyemesek de "büyükler masasını" yine de sizlerle paylaşmak istedim. Çocukların masasını maalesef görüntüleyemedik :)

Yeme alışkanlığı olarak genelde az çeşidi aynı anda yemekten hoşlandığımdan ve çok karıştırmayı sevmediğimden menülerim genelde sade olur. Misafirlerim umarım doyuyordur :) İftarda ise özellikle abartmayı sevmiyorum; artan ve dökülmek zorunda kalan yemeklere çok acıyorum. Oruç tutunca insanın gözü aç oluyor ve çoğu insandan gözlemlediğim yemeklere "saldırılıyor" :) bunun hiç sağLıklı olduğunu düşünmüyorum; normalden farklı yememek lazım. Böyle yazdığıma bakmayın bu arada, benim de bazen yemeği abarttığım olabiliyor tabii ki! Ne demişler, "Hocanın dediini yap, yaptığını yapma!" :)

Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU

İftara hazırlanmaya tabii ki bir önceki gün başladım. Tahta peçete halkaları, halkalara sıkıştıracağım minik lavanta demetleri, yaprak desenli nonwoven peçeteler...

Instagramda hazırlıklarla ilgili yayınladığım fotoğraf: Beni instagramda TELEMSADIKOGLU adıyla takip edebilirsiniz...


Evet gelelim bizim iftar sofrasına. Aslında iftarda yemeği en sevdiklerim: İftar sofralarının olmazsa olmazı iftarlıklar.. 


Bir önceki yayınımda yazdığım gibi bizim sitede lavanta bol...Bu sofrada da lavantalardan faydalandım. Peçeteleri rulo yapıp halkalara geçirdim ve ikisinin arasına minik lavanta demetlerini yerleştirdim. Resimlerde pek görünmüyor ama servis tabaklarının arasında da lavanta demetleri var...

Sofralarda kimin nerede oturacağını iyi planlamak gerekir. En iyisi bunu ev sahibinin önceden yapmasıdır. Herkesin tabağının yanına birer hurmayı şeker paketi gibi sarıp, üzerine isimlerini yazdım ki oturma düzeninde bir karışıklık olmasın...


Eşim Arnavut asıllı göçmen bir aileden geliyor. Ramazan'da "ekşi köfte" dedikleri beşamel sosu gibi bir sosu olan köfte yiyorlar geleneksel olarak...Çok lezzetli...

Kuşlar bize hurmalar sunuyorlar...Saniyorum arada kendileri de atıştırıyor :)

Bazı yemekler eksik, soğumasın diye sofraya koymamıştım, ama sofranın genel görünüşü. Yazlıktaki yemek takımlarım porselen değil maalesef, IKEA'nın günlük takımları. Kusurlara bakılmasın :)

"Oruç tutmak" her dinde var olan, gerçekten insanın nefsini terbiye eden, bedenini ve ruhunu temizleyen, acın halinden anlamayı sağlayan, şükretmeyi öğreten, paylaşmanın güzelliğini yaşatan, birlik ve beraberliği hissetmemizi sağlayan, ve orucu açtığınızda insana ancak oruç tutanın anlayabileceği tarifsiz manevi bir haz veren eşsiz bir ibadet...Sağlığı ve imkanları el veren her inananın yaşaması dileğiyle...

3 yorum:

Atahan Gök dedi ki...

Bende bu masada bulunan bir fert olarak yorum yapayım dedim.Her şey mükemmeldi.Emeğine sağlık ablam.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
öncelikle yaşadığımız bu gerçekten bereketli ve huzur dolu ayda yemek sofraları daha bir güzel ve özel bence ben kendi adıma Ramazan ayını çok seviyorum bizim iftar sofraları da epey renkli ramazana özel yemeklerimiz var(eşim ve ben de yarı yarıya göçmeniz) bunları dostlarla paylaşmak ayrı bir mutluluk bn de elimden geldiğince çocuklarımızın bunları yaşamasını ve ilerde uygulamasını istiyoruz.Lavanta çok sevdiğim bir çiçek tasarımlarımda da çok kullanırım.Hepimize hayırlı ramazanlar bol sohbetli mutluluk dolu sofralar...Bu arada bizim çocuklar pokemon moduna girdiler onlara bakmam lazım görüşmek dileğiyle.....

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Merhabalar, cocuklara ogretmemiz lazim kesinlikle...Maalesef yeni nesil anne babalar olarak buna cogumuz onem vermiyor. Bence bir toplum ne kadar kendi gecmisine ve degerlerine sahip cikarsa o kadar dunyada soz sahibi olur...Modernlik adi altinda gelenekler kucumseniyor...Cok yazik...Bu arada tahmin ediyorum kim oldugunuzu ama yine de adinizi yazarsaniz cok memnun olurum :) sevgiler...