9 Haziran 2013 Pazar

5 ÇAYI SOFRASINDA "GÜLDESTE"...

Nerdeyse bir ay olmuş yazmayalı!!! Mayıs ortasından sonuna kadar seyahatlerde olduğumdan maalesef blogumda yayın yapamadım. Sonrasında ise Gezi Parkı olayları sebebiyle karışık günler geçirdik, geçiriyoruz...Memleketimin içinde bulunduğu bu kaotik ortamda blogumda çiçek tasarımlarıyla ilgili bir yayın yapmak hiç içimden gelmediği gibi, yapmayı doğru da bulmadım. En kısa zamanda sorunların çözülmesini umuyorum...
Ancak bugün artık bu karamsar havayı solumaya ara verip annem, ben ve kızım "üç kuşak" birarada bir "kızlar çay partisi" düzenlemek geldi içimden :) Çayın yanına çabucak pratik bir şeyler hazırladım. Annemle kapı komşusu olduğumuzdan sık sık beraber "çay partileri" düzenleriz; genelde annemin çok sevdiğim ve bende olmadığı için kıskandığım balkonunda, çiçekler arasında. "Çay partisi" terimi de, kızım Defne'yi bebeklikten ilkokul bire kadar büyüten Perihan Teyze'ciğimizden kalma bir terimdir, kulakları çınlasın :) Kendisini çok özledik ve en kısa zamanda görüşmeyi arzuluyoruz...
Karamsarlığı en güzel dağıtan şey ne olabilirdi benim için? Tabii ki çiçekler! Bir tasarım yapmayı pek düşünmediğimden tedarikli değildim, ama günlerdir buzdolabında bekleyen güller vardı. İçimden bir tasarım yapmak gelmediğinden hafiften de bozulmak üzereydiler :( Bir de yemek masamızın üstünde kocaman bir vazo beyaz lisiyantuslar vardı. Pencerelerimin önündeki saksı çiçeklerinden de birşeyler ayarlayabilirdim :)
Kapsamlı bir tasarım yapacak yeterli çiçeğim ve de zamanım yoktu maalesef ama heykel güzelliğinde bir dalı gül ve lisiyantuslarla süslemeyi düşündüm. Benzer bir tasarımı daha önce "İSTANBUL BAHARI"  (http://telemgoksadikoglu.blogspot.com/2013/03/istanbul-bahari-soframda.html) adlı tasarımımda yapmıştım;  tabi o daha kapsamlı bir tasarım idi, ama "GÜLDESTE" de fena olmadı hani :) 

Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU

Aranjmanda soldan sağa ilk demette bir sukkulent türü olan PURPLE HEART, eflatun HOLLANDA GÜLÜ, beyaz LİSİYANTUS, ikinci demette pembe ve sarı-yeşilli Hollanda gülleri, üçüncü ve dördüncü demetlerde beyaz lisiyantuslarla beraber pembe AKDENİZ HATMİSİ kullandım.


Annemin en sevdiği çay takımlarım ve de peçeteleri "GÜLDESTE" ile uyumlu:

Bu üç gülün renklerinin uyumuna bayıldım! Doğaya hayran olmamak elde değil...

Akdeniz hatmisi geçen sene keşfettiğim çok zarif bir çiçek. Geçen yaz boyunca minik arıların ve kelebeklerin terasımızı ziyaret etmesine vesile oldu :) Şu an pencerenin önünde çiçeklerle kaplı ve yazlığımızın terasına gitmeyi bekliyor! Lisiyantusla uyumlu bir beraberlik sergiliyor diye düşünüyorum:


Sofra kalkınca tek başına aranjman ne kadar yalnız duruyor: :(

TASARIMLA İLGİLİ BİR VİDEO KAYDETTİM; ÇOK AMATÖRCE AMA İDARE EDİN :)
1. BÖLÜM İÇİN:

2. BÖLÜM İÇİN:

Huzurlu bir hafta sonu ve sorunlara çözüm getiren bir hafta olur inşallah...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
özlemiştik doğrusu çay partinizi kıskanmadım desem yalan olur annenize de hürmetler çok şanslısınız.

Kolay gelsin görüşmek üzere
Sera

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Evet, şanslıyım :) Teşekkürler....

Adsız dedi ki...

harika! keşke bu güzellikleri dondurabilme şansınız olsa da her daim böyle kalabilseler:(

Ahsen

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Degerli Hocam, sizden boyle bir yorum almak beni tahmin edemeyeceginiz kadar mutlu etti..En kisa zamanda gorusebilmek dilegiyle, sevgi ve saygilarimla...

tuana hediyelik dedi ki...

süper bir çalışma , elinize sağlık...

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Cok tesekkurler Tuana Hn.