14 Mart 2013 Perşembe

HERŞEYİN İLKİ BAŞKA...İLK ÇİÇEK TASARIM ATÖLYEMDEN İZLENİMLER...

Her şeyin ilki başka...Benim için de "hobi" olarak başladığım çiçek tasarımı konusunda öğrendiklerimi paylaşma fırsatı bulduğum "ilk çiçek tasarım atölyemin" tattırdığı duygular "bambaşka"...

8 Mart Dünya Kadınlar Günü etkinlikleri çerçevesinde, İTÜ Rektörlüğü Kültür Sanat Birliği tarafından düzenlenen Çiçek Tasarım Atölyesi, benim için "ilk çiçek tasarım atölyem" anlamını taşımasının yanı sıra engelli öğrencilerimiz adına burs yaratma imkanı sağlayan bir "sosyal sorumluluk" etkinliğinde yer almamı  sağlayan bir araç olarak sizlere "tarif edemeyeceğim" bir mutluluğu tatmama vesile oldu. Bu etkinlikten bazı kareleri sizlerle paylaşmak istedim. Sizlerin de, çoğu hayatlarında "ilk defa" çiçek tasarımı yapan İTÜ'lü kadınların müthiş keyif alarak ortaya çıkardıkları müthiş çiçek tasarımlarına göz atarken keyif alacağınızdan eminim!

Çiçekleri ve vazo, makas gibi diğer malzemeleri bir gün öncesinden hazırladık:


Little Flower School'da katıldığım atölye çalışmasından esinlenerek "katılımcıların isimleri" yazılı kartları minik aranjmanlara  (bu benim fikrimdi :) yalnız!) iliştirdim ve vazoların üzerine yerleştirdim:


Etkinlik esnasında aşağıdaki fotoğrafları çeken Rektörlüğümüz fotoğrafçısı Sn.Altan BAL'a  teşekkür ediyorum.

Öncelikle katılımcılara çiçek tasarımı konusunda kısa bir sunuş yaptım ve kullanacağımız çiçekleri tanıttım:

Çiçeklerin bir kısmını Acıbadem'deki sokak satıcısı Sultan'cığımdan ve "çok özel" olan bir kısmını ise Flower House'dan satın aldık. Flower House'un sahipleri böyle bir sosyal sorumluluk etkinliğinde katkıları olsun istediler ve bize ciddi indirim yaptılar. Bu sayede çok nadir bulunan çiçekleri katılımcılara tanıtma fırsatı bulabildim. Bir kısmını ise Maslak Kampüs'ten topladık :) Kullandığımız çiçekler arasında ERENGÜL, FREZYA, SÜMBÜL, HOLLANDA GÜLÜ, EKVATOR GÜLÜ, BRUNIA, PROTEA, MİMOZA, ERİK AĞACI DALLARI, KARTOPU ÇALISI, vs çiçekler bulunuyordu.


Kısa bilgilendirmenin ardından, katılımcılar, aranjmanlarında kullanacakları çiçekleri, rengarenk ve mis kokulu mevsim çiçekleri ve bahar dalları arasından seçtiler. Çok ciddi ve titiz görünüyorlar :)

Veee hummalı bir çalışma başladı:



Tasarımlar şekillenmeye başladı:

Bundan sonraki fotoğraflar için de sevgili arkadaşım Pınar TAYLAN'a çok teşekkür ediyorum.






Etraf bayağı bir dağıldı :)


Artık İTÜ BMT-KAUM Kadın Araştırma ve Uygulama Merkezinin Açılış Kokteylinde engelli öğrenciler yararına satılmak üzere birbirinden güzel hanımların hazırladığı birbirinden güzel aranjmanlar hazır:


Bu da benden:

Tüm katılımcılar ve tasarımlarımızla çektirdiğimiz toplu resim bende yokmuş, şimdi farkettim :( Kimde varsa bana gönderirse çok memnun olurum hanımlar! Bu kokteyl esnasında çektirdiğimiz:

Bu güzel ve anlamlı etkinlikte emeği geçen herkese ve özellikle değerli katkılarından dolayı Rektör Danışmanımız Y.Doç.Dr.Göksenin İNALHAN'a, Dış İlişkiler Müdürümüz Didem YÜCEL'e ve Ar.Gör. Hande SEZGİN'e teşekkür ediyorum.

İTÜ Anneler Günü etkinliği olarak "annesi hayatta olmayan" öğrencilerimize burs sağlamak amacıyla düzenleyeceğimiz ikinci çiçek tasarım atölyemize katılmanız dileğiyle...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Telem Hocam!

8 mart dan beri gordugum her cicek demetine atlayip duzenleme yapıyorum.
Sizi sadece anneler gununde degil itufest2013 de de bir workshop da gormek istiyoruz.
Gorusmek uzere,

Gulcin CİVİ

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Gülçin Hocam, çok teşekkürler...benim için zevk olur. Ayrıca çiçek atölyemizde tasarladığınız gibi düzenliyorsanız eminim ki harika oluyorlardır! Sevgiler...