27 Şubat 2013 Çarşamba

LALE-ZAR


Nisan ayı, "en sevdiğim çiçek" lale ile "en sevdiğin şehir" İstanbul'un buluşma ayı...İstanbul'da yaşayanlar bilir: Nisan başından itibaren  İstanbul'un her yerinde farklı tür ve renklerde zarif laleler eşsiz güzellikleriyle arzı endama başlar; tıpkı yüzyıllar öncesinde olduğu gibi...Lale Festivalinin başlamasını bu sene de heyecanla bekliyorum, ama o zamana kadar çiçekçilerin tezgahlarını süsleyen laleleri her fırsatta evime taşımaya çalışıyorum. Laleleri genelde tek renk ve tek tür olarak düzenlemeyi severim; "yalnızlık" laleye yakışır...Ancak geçen gün aşağıdaki üç rengi bir arada kullanmayı denedim: fena da olmadı! Ne dersiniz?



Bazı kişilerin "lale"ye son yıllarda yapılan yatırımın "gereksiz" olduğu düşüncesinin aksine, lalenin İstanbul'un daha fazla turist çekmesine vesile olduğu düşüncesindeyim. Her yıl, İstanbul'un lalelerle kucaklaşan park ve bahçelerinin çoğunu keyifle gezmeye çalışırız ailecek. Yıllardır, bizden daha gelişmiş ülkeleri gezerken hep imrenerek baktığım çiçek dolu parkları, sokak lambalarına asılı çiçek sepetleri, kafelerin ve evlerin pencerelerinin önlerindeki saksılardan sarkan çiçekleri artık güzel İstanbul'umuzda da görmek beni çok mutlu ediyor. 8.İstanbul lale Festivali süresince 120 farklı türde 13 milyon lalenin açacağını okudum. Lalelerin doyumsuz güzelliğine şahit olabileceğiniz en gözde mekanlar ise Emirgan Korusu, Gülhane Parkı, Yıldız Korusu, Soğanlı Bitkiler Parkı, Beykoz Korusu, Göztepe Gül Bahçesi, Büyük Çamlıca, Küçük Çamlıca, Fethipaşa Korusu ve Hıdiv Kasrı Korusu...Bu mekanlardan birinde karşılaşmak dileğiyle benim lale bahçem "LALE-ZAR"a buyrun önce:


MFÖ'den "Sarı Laleler"i dinlemek için:

Hiç yorum yok: