5 Şubat 2013 Salı

ERENGÜLÜN "KARTOPU" HALİ...

"Çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmek" isteyen ebeveynler için kurgulanan ve takipçisi olduğum http://terazilastikcimnastik.com adlı  yararlı ve sevimli sitenin Şubat ayı konuğu oldum! Çiçek tasarımı hobimle ilgili tecrübelerimi paylaşma fırsatı veren sitenin kurucusu ve sahibi Sevgili Mine TOPAL'a teşekkür ederek yazıma başlamak istiyorum. Kesme çiçek tanımı, çiçek tasarımı, vazodaki çiçeklerin bakımı, çiçeklerin anlamları,  bahar yaklaşırken tavsiye edebileceğim iç mekan ve dış mekan çiçekleri gibi sorulara pratik cevaplar vermeye çalıştığım ve benim için çok keyifli gerçekleşen röportaja http://terazilastikcimnastik.com/BirKonu.html adresinden ulaşabilirsiniz. 

Benim kızım şu an 10 yaşında (benim en sıkı takipçilerimden, sürekli attığı mesajları belki okuyorsunuzdur :) ) ve benimle çiçek tasarlarken çok keyif alıyor! Bu tasarımları kendisiyle beraber gerçekleştirmek arzusundaydık, ama programlarımız uymadı :) Biraz da bozuldu bu işe ama yakında onunla beraber yapacağımız ve onun kendi başına yapacağı tasarımları da sizinle paylaşacağım...Websitesinin konseptine uygun olarak çocuklar ve annelerinin beraberce yapabilecekleri ve gerçekten "kaliteli zaman geçirecekleri"ni düşündüğüm üç aranjman tasarladım: "ERENGÜLÜN "KARTOPU" HALİ" bu tasarımlardan ilki. 



Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU
Fotoğrafların üzerine tıklayarak orijinal boyutlarında görebilirsiniz.

Daha önceden de yazdığım gibi bu aranjmanların başrol oyuncu en sevdiğim çiçeklerden olan "ERENGÜL" oldu. Erengülleri açmamış tomurcuklar halinde satın almıştım. İlk hallerini "adım adım LALE DEVRİ" adlı yayınımdaki beşinci resimde görebilirsiniz. http://telemgoksadikoglu.blogspot.com/2013/01/adm-adm-lale-devri.html Bir hafta içinde tomurcuklar açtı ve yukarıdaki görüntüye kavuştular. Aslında bu halleriyle bile çok güzeller! Ama biraz daha güzel görünmelerinin sakıncası olmaz :)


İlk tasarım için öncelikle erengüllerin yanında bahçeden topladığım ve şu an küçük küçük mor meyveleri ve henüz açmamış çiçek tomurcukları olan KARTOPU ÇALISInın dallarını kullanmak istedim. Siz de etrafınızdaki yeşilliklere bakarak başka bir bitkinin dallarından, yapraklarından faydalanabilirsiniz. Vazonun içine çit teli yerleştirdim ki, çiçekler daha düzgün durabilsin. Çiçeklerin saplarını kesmek için ben bahçıvan makası kullanıyorum, ama normal makas da kullanabilirsiniz. Biliyorum soracaksınız :), vazolar CEM BOTANİK'ten.


Öncelikle vazoya kartopu çalısının dallarını yerleştirdim:

Sonra erengülleri, vazonun ağzıyla uyumlu olarak sol tarafa doğru eğimli olacak şekilde düzenledim:

Soldan sağa bir renk geçişi sağlamak istedim; bu sebeple soldan sağa koyu pembeden açık pembeye doğru erengülleri yerleştirdim ve “ERENGÜLÜN KARTOPU HALİ” hazır hale geldi:

Çiçekçiden aldığınız çiçekleri olduğu gibi vazoya koymak yerine bahçeden toplayacağınız birkaç yeşil dal ile beraber düzenleyip daha "estetik" bir aranjman elde edebilirsiniz...

İzleyicim olmanız dileğiyle....




3 yorum:

Şirin Flower & Event dedi ki...

makasinini nerden aldiginizi sorsam tuhaf mi olur acaba? :)

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Amerika'da Little Flowrr School'da katildigim kursta hediye etmislerdi. ITU'de 8 Mart'ta duzenledigim cicek tasarim atolyesi icin aramadigim yer kalmadi Istanbul'da, ama bulamadim maalesef. Cok hos degil mi?

Şirin Flower & Event dedi ki...

cook guzel, cok da uzun zamandir ariyordum bunu, yine aramaya koyulacagim demek:( Aslinda cok cekinerek sordum size ulkemiz boyle bir surecten gecerken... Boyle uzuntulu zamanlarda insan hic bir seyi gozu gormese de meslegiyle (cicekciyim) ilintili ufak seylerden hala heyecan duyabiliyormus:) cok tesekkur ederim cevapladiginiz icin. Ayrica cicekler icin hobiniz de olsa (ITU 8 Mart Atolyeniz) boyle guzelliklere sebep olmaniz cok hos. Zevkinize' emeginize saglik...
Sevgiler