21 Ocak 2013 Pazartesi

"KAR TANELERİ" ile kahvaltı...



Bugün İstanbul harikulade, güneşli bir sabaha uyandı...Heyecan ve biraz da telaşla kalkmıştım; kahvaltıda misafirlerim vardı malum! Ailemin diğer bireyleri hala uyuduğundan eve sessizlik hakimdi. Onları uyandırmamaya çalışarak mutfağa yöneldim. Ama salonun duvarlarında, jaluzilerin bantları arasından sızan güneşin oluşturduğu yansımalar ve bu yansımaların yarattığı sıcaklık hissi beni durdurdu...Soğuk, yağışlı ve karanlık günlerin ardından gelen bu güneş bana eski dostlarımın sıcaklığını anımsattı...Ne güzel; bugün onlarla beraber sıcak ve keyifli bir gün geçirecektim...
Ancak birden aklıma sofranın konsepti geldi ve biraz canım sıkıldı :( "Bu harikulade "güneşli" İstanbul sabahında "kar taneleri" konseptli bir sofra da hiç uymayacak." diye düşündüm. Ama iş işten geçmişti, yeni konsept hazırlayacak ne malzemem  ne de  vaktim vardı :( Sonra "Sıkma canını, konsept bahane sohbet şahane olacak." diye düşündüm ve yüzümde bir gülümsemeyle hazırlığa koyuldum...
Sofrayı dün akşamdan kurmuş, yiyecekleri de hazırlayıp dolaba kaldırmıştım. Kahvaltıya misafirlerim olduğunda genelde böyle yaparım. Dolayısıyla sabaha sadece çayı demlemek, ekmeği dilimlemek, bir de kesildiğinde tazeliğini koruması için domates vb. yiyecekleri hazırlamak kalıyor. Hazırlıkları tamamladım ve sıra fotoğraflamaya geldi. Artık çiçek ve sofra resimleri çekmekten biraz bunalan eşimi zar zor ikna edip sizin için soframı fotoğraflatmayı başardım! 

Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU
Fotoğrafların üzerine tıklayarak orijinal boyutlarında görebilirsiniz.

Duvarda, yukarda bahsettiğim, güneş ışınlarının yansıması; çok hoş:

Bizim masanın şekli, bir kütüğün şeklini koruyarak yaptırdığımızdan yan tarafları hafif kavisli, dolayısıyla masa örtüsü kullanmaya müsait değil; zaten pek de sevmem örtü kullanmayı. Daha çok Amerikan servis, runner veya supla kullanmayı tercih ediyorum. Peçetelere uysun diye bu sefer kırmızı keçeden Amerikan servis kullandım. Konsept kar taneleri olunca peçeteleri KAR TANESİ desenli seçtim:

Kar taneleri konseptinin başrol oyuncusu olarak belirlediğim "KARDAN ADAM" sofrada eksik var mı kontrol ediyor sanki :)

İlk defa, çok sevdiğim ve çok şey öğrendiğim bir hocamın kahvaltı davetinde gördüğüm "peynirden kardan adam"ları tatlı lor ve krem peynir karışımından yaparak taklit etmeye çalıştım :) (Sevgili Hocam, olmuş mu?) Geçen sefer, kuşları  (bkz.  "ESKİ YILA KUŞLARLA VEDA" yakından / http://telemgoksadikoglu.blogspot.com/2012/12/eski-yila-kuslarla-veda-yakndan.html) yaparken zorlandığım kadar zorlanmadım açıkçası. Kardan adamı yapmak için üç tane farklı boyutta küreyi üst üste koyuyorsunuz; burada dikkat edilmesi gereken şey baş ve gövdeyi bir arada tutmak için içinden kürdan benzeri ince bir çubuk geçirmek. Peynir tabağının bir köşesine, bahçeden topladığım mazı yapraklarının üstüne peynirden kardan adamımı yerleştirdim. Kafasına da minyatür turplardan yaptığım bir şapka giydirdim:

Kahvaltıda sarımsak, sirke ve zeytinyağı ile terbiye edilmiş közlenmiş kırmızı bibere bayılırım:

Nane, kekik ve zeytinyağlı domates ise vazgeçilmezim! Kışın domates yemeyin diyor uzmanlar:( Tamam  ama beyaz peynirin yanına  domatesten başka bu kadar yakışan bir yiyecek var mı? 

Sofradan genel bir görüntü: (Çay bardakları ve su bardakları (çocuklara süt ve portakal suyu için) yine boş :( Bu sefer de dolu çekmek kısmet olmadı, çünkü "evin erkekleri" eşim ve oğlum "hanım misafirlerim" gelmeden "erkek adamın ne işi var kadınların arasında" mantığıyla bir "baba-oğul günü" geçirmek üzere evden çıkacaklardı ve fotoğraf çekimi esnasında çay henüz demlenmemiş; portakal suyu da henüz sıkılmamıştı!) 

Bir reçel ustası olan annemin yaptığı çeşit çeşit reçelleri genelde en son servis yapıyorum. Reçel tabağını çekmeyi bu sefer de unuttuk :( Mazı yapraklarının üzerine serpiştirdiğim dutlar ile kar yağmış duygusu yaratmaya çalıştığım ve reçellerle beraber yemek için hazırladığım tatlı lor tabağı için de bir kardan adam yaptım:  

Bu kardan adamlarını yapmak çok basit. Peynir yemeyen çocuklarınız varsa deneyebilirsiniz.! Çocuklar, hem tat hem de görüntü olarak çok seviyor :) 

Herkese "KAR TANELERİ GİBİ EŞSİZ" ve de güneşli :) bir hafta diliyorum! 



2 yorum:

Kubilay YAY dedi ki...

Telemcim valla ne diyim, sofrasıyla, fotoraflarıyla, anlatımıyla sen bu işi profesyonelce yapan ve dergilerde yayınlayanları geçtin:) Ben yazını okurken sanki o kahvaltı masasında yiyeceklerin tadını almış gibiydim. Ellerine Sağlık:)

Kubilay

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Teşekkürler Kubilay'cım! İnsanın takdir edilmesi çok motive edici oluyor. Çeşitli teklifler var bu arada profesyonel anlamda:) Bakalım kısmet! Senin de ağzına sağlık...