8 Aralık 2012 Cumartesi

adım adım "ZİYNET"


Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU


İşte oyuncular: Bouvardia, lisiyantus, kasımpatı, erengül, [fotoğrafta görülmeyenler: Şakayık, gül, çeşitli dallar, sarmaşıklar, ligustrum]



Öncelikle ŞAKAYIK, KASIMPATIlar ve LİGUSTRUM dallarını düzenledim.

Bir sonbahar çiçeği olan KASIMPATInın bir diğer adı KRİZANTEMdir. Papatyagillerdendir. Yabanileri beyaz, sarı, pembe olmakla beraber ıslah edilmiş binlerce türü mevcuttur. Bordo, eflatun, kırmızı, turuncu tonlarında ve çeşitli formlarda birçok türünü sonbahar-kış ayları boyunca kolayca bulabilirsiniz. Kesme çiçek sektöründe en fazla üretilen ve satılan çiçek türleri arasındadır. 

Sıra "sonbahar renginde" HOLLANDA GÜLLERİne ve  YABANİ GÜLLERe geldi. Samir'in çekimiyle güller daha da güzel...Yapma gibiler, ama vallahi gerçek!

Artık biliyorsunuz, aynı tip çiçekleri grup halinde kullanmayı seviyorum.

BOUVARDIA yeni keşfettiğim bir çiçek :) Çıtı-pıtı bir şey, çok sevimli! 

Aranjmana da bir sevimlilik kattı :)

LİSİYANTUS Amerika menşeili bir çiçek olup yabanileri mavi olduğundan Texas Bluebell (Teksas çan çiçeği) olarak da adlandırılır. Günümüzde yapılan ıslah çalışmalarıyla beyaz, açık ve koyu pembe, sarı, lavanta rengi ve mor renklerde kesme çiçek olarak yetiştirilmektedir. Güle benzeyen romantik bir görünüme ve uzun vazo ömrüne sahip olması sebebiyle kesme çiçekçilik alanında gittikçe popüleritesi artmıştır. 15-25°C arasında yetişen lisiyantus doğal koşullarda bir yaz çiçeğidir. "Eğlenceli ve sempatik" ifadelerini temsil eder.

Gerçekten çok gösterişli bir çiçek, değil mi? Sadece lisiyantuslardan oluşan bir tasarım yapmalıyım en kısa zamanda!!!


Son rötuşlar..."Halen adını bilmediğim" GRİ ÇİÇEK (!) yine benim kurtarıcım:

Veeee "ZİYNET" hazır! Gül kadar "GÜZEL" ve her zaman "BAKIMLI", Lisiyantus kadar "EĞLENCELİ" ve şakayık kadar "MAĞRUR" teyzem için...



 Andrew ZUCKERMAN'dan çiçeklerin ömrünün gözlemlendiği ve yaşam ritmlerine ayak uyduran müziklerle  desteklendiği etkileyici bir video: FLOWER

3 yorum:

Defne Sadıkoğlu dedi ki...

anne videoyu izledim, çok beğendim. Ziynet Teyze'ye yaptığın "geçmiş olsun tasarımını"da çok beğendim. ne desem bilemiyorum, çok ustalaşmışsın bu işte, sana ve bloguna başarılar diliyorum...

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Teşekkür Defne'cim. İlkönce videoyu beğendiğini yazması da süper yani :)))) Çocuk saflığına bayılıyorum! Harikalar! Gerçekten ben de videoya bayıldım...

Aycan Deniz GÖK dedi ki...

10 Numara olmuş.Eline sağlık. Teyze'mede çok geçmiş olsun...