26 Kasım 2012 Pazartesi

"ROMANTİK PEMBE"yi tüm şiddet gören kadınlarımıza ithaf ediyorum...KADINA ŞİDDETE HAYIR!


Bütün hafta, "ROMANTİK PEMBE" yayınımda tasarımla alakalı ipuçlarını vermek amacıyla resmini koyduğum muhteşem pembe proteaların gelmesini bekledim; her gün çiçekçimi aradım ama maalesef Hollanda'dan gelen tırdan çıkmadı :( Geçen hafta vardı, uzun da dayanıyor, keşke alsaydım diye çok hayırflandım ve bu bana bir ders oldu. Protea gördün mü al, sonra alırım deme .)

Nadir bulunan kesme çiçeklerde maalesef dışarıya ve özellikle Hollanda'ya bağımlıyız ve her zaman her şeyi bulmak kolay olmuyor. Dolayısıyla tasarımda "PEMBE" rengin ağırlıklı olmasını hedefliyordum ama hedef şaştı :) Ayrıca içinde bulunduğumuz sonbaharın enfes renklerine de teslim oldum yine: Kızılları, kahveleri, sarıları ilave etmeden duramadım...Ama yine de  kesinlikle "ROMANTİK" bir tasarım oldu!

(Fotoğraflar: Samir SADIKOĞLU )

Hadi başlayalım! Oyuncular: Soldan sağa haşhaş, sarmaşık dalları, hüsnü yusuf, turuncu erengüller, eflatun Hollanda gülü, sarı zambak, beyaz erengüller, uçuk ve koyu pembe ekvator gülleri, pembe hiperikum, 'adını bilmediğim' gri çiçek, çit gülü, ligustrum, yabani iğde dalları, okaliptus dalları.




En önde de, kahvaltının üzerinden biraz zaman geçtiği için midem kazınmaya başladığından atıştırmalık kuru yemişler! Size daha hoş görüntüler sağlamak amacıyla resimlemeyi gün ışığında yapmak istedik. Bu yüzden, öğle yemeği biraz gecikti. Evdeki herkes benimle aynı durumda olduğundan başta kızım olmak üzere ben çiçeklerle uğraşırken kuru yemişlerimi yediler ve ben yine aç kaldım ama, neyse...



Bu sefer aranjmanı yerleştirmek için cam dikdörtgen bir vazo kullandım. (Gereken malzemeler için bkz. adım adım "SONBAHARA MERHABA"). Öncelikle teli vazonun ağzına yerleştirdim. 


Enfes bir eflatun renge sahip olan HOLLANDA GÜLLERİ ile başladım: 


Yanına KIZIL SARMAŞIK DALLARI (sarmaşıkların muhteşem mor meyvelerine dikkat!) ve "adını bilmediğim GRİ ÇİÇEK"lerden ekledim.

Sıra pembe ÇİT GÜLLERİnde: O kadar güzeller ki!

Tane meyveli ağaç dallarını aralarda kullanmayı çok seviyorum. Tasarıma kattığı şu güzelliğe, zarifliğe bakar mısınız?

Uçuk pembe ve koyu pembe EKVATOR GÜLLERİ de tüm zariflikleriyle tasarımdaki yerlerini almayı bekliyorlar:

Birkaç yeşil SARMAŞIK DALI ve LİGUSTRUM şu ana kadar tasarıma hakim olan pembe ve kızıllığa biraz canlılık katar diye düşündüm:

Maalesef 3 küçük dal pembe HİPERİKUM bulabilmiştim. Araya birkaç BEYAZ ve TURUNCU ERENGÜL eklemeden olmaz! Erengüller her tasarımımda olmalı gibi bir takıntım var :)

Keşke biraz daha fazla olsaydı HİPERİKUM :( Pembesini bulmak zor...

Sona doğru yaklaşıyoruz...Ancak sol tarafta bir şey eksik: OKALİPTUS dalları, KURU AĞAÇ DALLARI, HAŞHAŞ, YEŞİL HÜSNÜ YUSUF koydum...Hayır halen bir şey eksik :(


Eksik olan tasarımın başından beri nereye koysam diye düşündüğüm SARI ZAMBAKlar; öyle de güzel kokuyorlar ki...

İŞTE BUDUR! Evet pek ROMANTİK "PEMBE" değil ama "ROMANTİK" olduğu kesin! Sizce?


Ev halkı iyiden iyiye acıktı; benim kuruyemişler de yetmedi, isyandalar! Artık mutfağa girme vakti. Umarım keyifli bir zaman geçirmişinizdir. Başka bir yayında buluşmak dileğiyle...

KADIN ÇİÇEKTİR..KADINA ŞİDDETE HAYIR!






2 yorum:

Pınar Taylan dedi ki...

Telem bence harika oldu bu blog. Ben çiçek tasarımları kadar, blogun tasarımını da begeniyorum. Ellerine sağlık.

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Canim arkadasim sagol. Blog tasarimiyla pek detayli ilgilenemedim daha "super teknolojik oldugumdan"! Aklimda cok daha guzel bir blog taslagi var ama bilgim yeterli degil maalesef. Bakalim ogrenecegiz...