30 Kasım 2012 Cuma

MİSAFİR AĞIRLAMA SANATI...

"Abartılı" bir misafir ağırlama kültürüne sahip bir toplumun bir bireyi ve bu kültürle adeta "bütünleşmiş" bir anne tarafından yetiştirilmiş bir evlat olarak :) misafir ağırlamayı çok severim...Bunu öylesine söylemediğimi evimize konuk olan herkes bilir, hisseder...

Misafir ağırlamak bir sanattır...Öncelikle misafire sadece ikrama dayalı bir ağırlama yapmak doğru değildir. Misafire esas ikram edilmesi gereken güler yüz, huzur ve saygıdır...Ancak ikram da bu sanatın olmazsa olmazıdır. Misafir ağırlanırken malzemelerin en tazesi, en kalitesi ve en lezzetlisi seçilerek özenli bir biçimde hazırlanmalıdır. İkramı nasıl yaptığınız da son derece önemlidir..."Önceden haberli" misafirlere sunulacak ikramların bizzat ev sahibi tarafından hazırlanması  misafire gösterilen saygının bir parçasıdır. İkramların lezzeti kadar sunumu da önemlidir. Görsel olarak zengin bir sofra kurmak bu ikramların lezzetini arttıran bir unsurdur.


Misafirlerinizi karşıladığınız giyim kuşamınız da önemlidir.
Misafirliğe giderken nasıl ki kılık kıyafetimize özen gösteririz, misafir ağırlarken de aynı özeni göstermemiz gerekir...Tabii ki servis yapacağımız için rahat bir kıyafet tercih etmek daha doğru olacaktır, ama özensiz, ev hali bir görüntü ile misafirin karşısına çıkmak hoş değildir. Servis yaparken ise, yardımcınız da olsa, özellikle sizden yaşça büyük misafirlere, bizzat kendinizin servis yapması daha uygun olacaktır. Bu da misafire gösterilen bir saygının bir parçasıdır. 

Ben misafirlerimi davet ettiğim andan itibaren misafirlerimin yaşları, karakterleri, hoşlandıkları şeyleri, kaç kişi olacakları ve alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak muhtemel ihtiyaçlarının neler olabileceğini özenle düşünürüm. Bundan yola çıkarak kendi ihtiyaç planımı hazırlarım. Evi, gelecek misafirlerin sayısı, yaşı, vs. unsurlara göre düzenlerim. Misafirlerimi rahat ettirmek için gereken tüm koşulları hazırlamaya çalışırım. Hiçbir evin misafir çağrılamayacak kadar küçük olmadığına inanırım... Sadece gereken düzenlemeleri akıllıca ve bir plan dahilinde yapmak gerekir. Misafir ağırlamayı bir yük değil, sevdiklerimle beraber harika anların yaşanacağı  huzur dolu bir paylaşım olarak görürüm.

Bu hafta sonunda misafirlerim var ve ben şimdiden hazırlıklara başladım. Sofra düzenlemesini ve yeni tasarlayacağım "PRENSES ŞAKAYIK" çiçek düzenlemesinin soframdaki duruşunu sizlerle paylaşacağım. Bilgilerinize...

Nasreddin Hoca bir gün komşusuna misafirliğe gider. Komşusunun kendisi için hazırladığı sofraya oturan Hoca sadece bal yer. O kadar çok bal yer ki komşusu Hocaya "Hocam bu kadar çok bal içini yakar." der. Hoca da cevabı yapıştırır: "Kimin içinin yandığı belli!"  :))))) 

11 yorum:

Yesim Kafkas dedi ki...

Telemcim, sen misafir ağırlamayı seviyorsun, biz de sadece bu sebepten dolayı, kendimizi size davet ettirmeye bayılıyoruz! Şu anda, bu yazının üstüne, hiç utanmadan bir gün ayarlayabiliriz sizin eve doğru... Şimdiden ellerine sağlık hayatım...

Şükriye dedi ki...

Telemcim, bloğunu hayranlıkla takip ediyorum. Misafir ağırlamakla ilgili yazını çok beğendim ve aynen katılıyorum düşüncelerine.. İyişallah şimdiki ve gelecek nesil'e güzel bir örnek olursun ne mutlu sana! (ama Nasreddin Hoca gibi misafirler gelmese de olur :)) senin güler yüzün yeter diyorum...
Şükriye

Merve Sadıkoğlu Akgül dedi ki...

Merhaba Telem Abla, siten hayırlı olsun..
Misafir bir evin şerefidir ilkesi ile büyütülmüş biri olarak bu başlığı çok sevdim:)) bir de derler ki, bir eve konuk gelince sana da bir fikir gelir. Fikri adam say, çünkü adam fikirle değerlidir..

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Yesim'cim kusura bakma, siz misafir degil ev halki oldugunuzdan ev hali gormeye mahkumsunuz beni:))) canim arkadasim sagol

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Sukriye'cim, senin gibi zarif birinden bu iltifatlari almak ne guzel! Cok tesekkurler!

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Cok tesekkurler Merve'cim. Evlendin diye bizden kurtulacagini sanma; annenden daha yakin oturuyoruz :)

Adsız dedi ki...

Telem'cim ellerine saglik ne keyifli bir is çıkarttın vallahi! Bence de en önemlisi misafirin bulunduğu ortamda rahat huzurlu olması ve güleryüzle karsilanmasidir. İkramlar zaten bizim turk ananelerimizden örneklerle zaten muhteşem yapmaya gayret ettigimiz detaylar. Cok sevgiler, gercekten sende misafir olmak da bir ayrıcalık canım. Öpüyorum cok. 15 aralık bekliyorum :-))

Merve Sadıkoğlu Akgül dedi ki...

annemle senin seviyene ulaşmam için daha çok fırın ekmek yemem lazım ama her zaman beklerim tabi:)

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Canım teşekkürler...Geliyorum tabii ki, çiçek benden :)

Deniz TÜRKYILMAZ dedi ki...

misafir ağırlamanın bir sanat olduğu gerçeğine katılıyorum hocam gerçekten bunu çok iyi ifade ettiğinizi düşünüyorum günümüzün soğuk samimiyetten uzak misafir kabul etmeyen yeni nesil insan profiline hatırlatıcı nitelikte bir yazı olmuşşş sevgiiler:)

Telem GÖK SADIKOĞLU dedi ki...

Deniz'cim çok teşekkürler...